در خرید پارتیشن شیشه ای به چه مورادی دقت کنیم ؟

نکات مهم هنگام خرید پارتیشن شیشه‌ای

یکی از روش‌های فوق‌العاده کاربردی در طراحی دکوراسیون داخلی، استفاده از پارتیشن‌ها است که در انواع مختلفی از نوع و متریال یافت می‌شوند‌. به طور کلی پیش از این طراحی دکوراسیون اداری رواج زیادی نداشت و طراحان داخلی عموما به سراغ پروژه‌های مسکونی و تجاری می‌رفتند‌. اما به مرور زمان مدیران دریافتند که محیط اداری می‌تواند تاثیر فوق‌العاده زیادی در روحیات و خلق و خوی کارمندان داشته باشد و به همین دلیل نهایت تلاش خود را برای ایجاد بهترین فضای کاری بکار می‌گیرند. یکی از روش‌ها و ایده‌های خلاقانه برای طراحی دکوراسیون اداری و جداسازی فضا، استفاده از پارتیشن‌ها است که بهتر است با انواع مختلف آن آشنا شوید. علاوه بر این می‌توان گفت در میان مدل‌های مختلف پارتیشن‌ها اعم از مدل‌های چوبی، آلومینیومی، شیشه‌ای، فلزی و … ، پارتیشن‌های شیشه‌ای محبوب‌ترین مدل موجود در بازار به شمار می‌آیند که برای طراحی اداری به کار گرفته می‌شوند و جلوه فوق‌العاده لوکسی به محیط می‌بخشند. اگر قصد دارید درباره پارتیشن شیشه‌ای اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید.

توضیحاتی کامل و جامع درباره پارتیشن‌ها

پارتیشن‌ها یکی از ابزارهای مفیدی هستند که در طراحی دکوراسیون با هدف تفکیک و جداسازی فضا بکار گرفته می‌شوند. در حقیقت پارتیشن‌ها جداکننده‌های کاربردی هستند که در انواع مختلفی از جنس، طرح، رنگ و قیمت یافت می‌شوند و هر یک بر اساس ویژگی‌های خاص خود، برای محیط متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین باید توجه داشته باشید که پارتیشن‌ها به عنوان جایگزینی برای اقدامات طولانی و پرهزینه بازسازی در نظر گرفته شده‌اند و شما به این وسیله می‌توانید با صرف هزینه و وقت کمتر، نتیجه مطلوب خود را دریافت کنید. بهتر است توجه داشته باشید که انتخاب پارتیشن کاربردی و همچنین مکان مناسب برای قرار دادن این ابزار مهمترین بخش طراحی دکوراسیون اداری است که بهتر است برای انجام آن از طراحان حرفه‌ای کمک بگیرید.

انواع مختلف پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن‌های شیشه‌ای یکی از کاربردی‌ترین ابزارهایی هستند که در طراحی اداری بکار گرفته می‌شوند. می‌توان گفت این نوع پارتیشن نسبت به سایر مدل‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار است و به دلیل ظاهر مینیمال و ساده خود، در طراحی‌های مدرن استفاده می‌شود‌. این نوع پارتیشن به دلیل سادگی افراد بسیاری را با سلایق مختلف به خود جذب می‌کند. همچنین پارتیشن‌های شیشه‌ای نسبت به مدل‌های هم‌رده خود از ویژگی‌های برخوردار هستند که این ویژگی‌ها باعث جلب توجه مخاطبان می‌شود. به عنوان مثال همانطور که می‌دانید پارتیشن‌های شیشه‌ای تماما از شیشه ساخته می‌شوند و به همین دلیل از قابلیت عبور نور به طور کامل برخوردار هستند. این مسئله باعث شده است تا طراحان این نوع پارتیشن را برای دفاتر کاری که از نور طبیعی کمی بهره‌مند هستند در نظر بگیرند و از این ویژگی برخوردار شوند. علاوه بر بر پارتیشن‌های شیشه‌ای انواع مختلفی دارند که درباره تعدادی از آن‌ها به اختصار صحبت می‌کنیم.

پارتیشن شیشه‌ای فریم‌دار و فریم‌لس

یکی از تقسیم‌بندی‌های مهم پارتیشن‌های شیشه‌ای، انواع فریم‌دار و فریم‌لس آن‌‌ها است که کاربرد بسیار زیادی دارد. در اصل پارتیشن‌های فریم‌دار از ترکیب متریال شیشه با آلومینیوم، چوب و یا ام دی اف ساخته می‌شوند و از مقاومت بالایی برخوردار هستند. سبک فریم‌دار پارتیشن‌های شیشه‌ای به دلیل استحکام بالاتر نسبت به مدل‌های فریم‌لس، برای محیط‌های پررفت‌وآمد مناسب هستند. در مقابل پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم‌لس بدون هیچ‌گونه فریم و قابی، تماما از شیشه ساخته می‌شوند و نسبتا مقاومت و استحکام کمتری دارند. اما باید دقت داشته باشید که پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم‌لس ساده‌تر از مدل دیگر آن‌ها تمیز می‌شوند و وزن کمتری دارند.

پارتیشن شیشه‌ای تک‌جداره و دوجداره

پارتیشن‌های شیشه‌ای تک‌جداره و دوجداره مدل‌های کاربردی از پارتیشن‌ها هستند که از نظر عبور صدا و گرما با دیگر مدل‌های پارتیشن تفاوت دارند. در حقیقت پارتیشن‌های شیشه‌ای دوجداره به دلیل ساخته شدن از دو لایه شیشه و نوعی عایق در میان آن‌ها، قابلیت جلوگیری از عبور صدا و حرارت را دارند و برای محیط‌های پرسروصدا و شلوغ بسیار مناسب هستند. پارتیشن شیشه‌ای تک‌‌جداره نیز تا حد کمی از عبور صدا جلوگیری می‌کند و به دلیل مقاومت و ضخامت کمتر نسبت به مدل‌های دوجداره، از قیمت و وزن پایین‌تری برخوردار است.

جمع بندی

پارتیشن‌های شیشه‌ای نوع پرکاربردی از پارتیشن‌ها هستند که بهتر است در زمان انتخاب آن از شرکت‌ها و مجموعه‌های ماهری مانند پرچین کمک بگیرید.

منبع محتوا :Guide to buying an office partition

امتیاز دهی
دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی