کاربرد‌های مهم پارتیشن شیشه‌ای

کاربرد‌های مهم پارتیشن شیشه‌ای

یکی از بهترین و جدیدترین راهکار‌ها برای جداسازی یک فضا، استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در اماکن مختلف است که نمای مدرنی دارد. در گذشته نه چندان دور، دیوار‌های آجری این وظیفه را بر عهده داشتند، اما پارتیشن‌های شیشه‌ای نسبت به دیوار‌های قدیمی مزایای بسیار زیادی دارند. همین عامل باعث شده تا درصد استفاده از این سازه‌ها در موقعیت‌های مختلف، بسیار بالا برود.

پارتیشن‌های شیشه‌ای کاربرد‌های زیادی دارند که در این مطلب آن را برای شما نام می‌بریم. اگر می‌خواهید بدانید که این پارتیشن با شرایط شما مناسب است یا خیر، تا انتها با ما همراه شوید.

انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای

پارتیشن‌های شیشه‌ای یکی از بهترین جدا‌کننده‌هایی هستند که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سازه‌ها در مدل‌های مختلفی وجود دارند که شامل پارتیشن شیشه‌ای تک جداره، دوجداره، فریم لس، فریم دار، متحرک و…. می‌شود. ویژگی‌ها و قیمت فروش هر کدام از این پارتیشن‌ها با هم متفاوت است. از همین رو اگر قصد خرید پارتیشن‌های شیشه‌ای را دارید، باید از یک فرد متخصص راهنمایی بگیرید. این پارتیشن‌ها مقاومت بسیار بالایی دارند و نگهداری از آن‌ها بسیار آسان است.

شرکت پرچین یکی از شرکت‌ها معتبر در ایران بوده که تولید‌کننده انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای است. کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات این شرکت، مهم‌ترین دلایل محبوبیت آن‌ها هستند. متخصصینی که در شرکت پرچین فعالیت دارند، با توجه به شرایط شما و بودجه‌ای که در اختیارتان است، بهترین نوع پارتیشن‌ها را به شما معرفی می‌کنند. آن‌ها اطلاعات دقیقی را در مورد پارتیشن‌ها به شما می‌دهند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. علاوه بر این‌ها، تیم شرکت پرچین، پارتیشن‌ها را به محل مورد نظر شما انتقال داده و با سرعت بالا برای شما نصب می‌کنند.

موارد استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای

ارزان‌ترین و بهترین روش برای ایجاد تغییرات و تقسیم‌بندی ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری، استفاده از انواع پارتیشن شیشه‌ای است. مهم‌ترین موارد استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای شامل موارد زیر می‌شود:

  • شرایط امروزی بیشتر ما به گونه‌ای است که با کمبود مکان در خانه‌ها مواجه شده‌ایم. به همین دلیل برخی از مواقع لازم است که در اتاق‌های یک خانه، از یک فضای پرت و بدون کاربرد به عنوان اتاق استفاده کنیم. ما می‌توانیم برای جدا کردن یک اتاق خواب از سالن پذیرایی یا بخش‌های دیگر خانه، از پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده کنیم. با این کار به آسانی یک فضای پرت و بدون استفاده را به یک اتاق مدرن و کاربردی تبدیل خواهیم کرد.
  • در بسیاری از خانه‌ها، سرویس بهداشتی و حمام یک فضای مشترک دارند. به کمک پارتیشن‌های شیشه‌ای مات می‌توان بین این دو قسمت، یک دیوار نازک مدرن و مقاوم کشید. این دیوار به هیچ عنوان از مساحت کلی فضای شما کم نمی‌کند، به همین دلیل بهترین متریال برای این کار است.
  • بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که آشپزخانه را از اتاق نشیمن جدا کنند. متصل بودن قسمت آشپزخانه با اتاق نشیمن، یکی از مشکلاتی است که در بیشتر خانه‌های قدیمی به چشم می‌خورد. جدا کردن این دو بخش از هم نمای خانه شما را بسیار زیباتر می‌کند، اما دیوار‌های قدیمی موجب می‌شوند از مساحت فضای نشیمن و آشپزخانه کم شود. شما با استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌توانید بین این دو بخش یک دیوار قرار دهید.
  • شما با استفاده از این متریال می‌توانید یک کتابخانه شیشه‌ای را در خانه یا بخشی از اتاق کاریتان بسازید.
  • شاید برایتان جالب باشد که بدانید کاربرد پارتیشن‌های شیشه‌ای بسیار فراتر رفته و با استفاده از آن می‌توانید پله‌های شیشه‌ای بسازید.
  • برای ساخت سقف و دیوار‌های گلخانه‌ای می‌توانید از پارتیشن‌ها استفاده کنید.
  • پارتیشن‌های را می‌توان برای تقسیم‌بندی محیط اداری به کار برد.
  • با توجه به اینکه پارتیشن‌های شیشه‌ای هوشمند را می‌توان با فشار دادن یک دکمه تار کرد، پس از آن برای ساخت سرویس بهداشتی، حمام، دیوار حمام، اتاق پرو، دیوار‌های استخر و… استفاده کرد.
  • ساخت اتاق‌های نسبتاً کوچک در کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها بدون اینکه فضایی از دست برود.
  • و….

جمع‌بندی

انواع مختلفی از پارتیشن‌ها وجود دارد که پارتیشن‌های شیشه‌ای محبوب‌ترین آن‌ها هستند. این پارتیشن‌ها مقاومت بسیار زیادی دارند و نمای داخلی یک ساختمان را بسیار زیبا و مدرن می‌کنند. شما می‌توانید در موارد بسیار مختلفی از جمله ساختمان‌های تجاری، ساختمان مسکونی، ادارات، بخش‌های مختلفی از خانه، رستوران، هتل و… به کار ببرید. پارتیشن شیشه‌ای بسیار نازک است، با این حال یک عایق عالی در برابر صدا و حرارت به شمار می‌رود. از همین رو در مکان‌های پر سروصدا می‌توانید از آن استفاده کنید.

منبع محتوا : glass partition

 

امتیاز دهی
دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی